GE6663: Week 12

Reading Assignment For Week 12:

Collaborative Filtering for Teaching in a Learning 3.0 Environment

“Little-Micro-Mini” Project For Week 12:

Based on the literature review from your reading assignment, conduct a document analysis and write a review to list definitions, factors and indicators of collaborative filtering.  Post it in your blog.

Activity for Week 12:

Development of Learning 3.0 Tool Using WordPress

– create your academic profile page (5 marks)

– create assignment page (5 marks)

– write a reflection posting on this weeks’ lecture (10 marks)
…humor me put up some good video clips or a cool pictures🙂

– write a posting on the process of accomplishing your little-micro-mini project
(10 marks)

– create links to me and your classmates (5 marks)

– create at least two postings categories i.e. MyPGLife, My6663Reflections, MyLife
(5 marks)

– change the header or theme of your blog to suit your teaching style and learning principles (10 mark)

– … then attach the assignment or just write it straight on the blog…you can write more creatively on WP believe me…why not try now?
(50 marks)

This entry was posted in GE6663 Sem 2 2009/2010. Bookmark the permalink.

9 Responses to GE6663: Week 12

  1. Cikgu says:

    Thanks for the pingback Afifah, all the structure is there you just need to complete the two postings🙂

  2. Pingback: Tugasan Minggu 12 « EDUQUEST

  3. Noor Zaly Moktar bin Kasim says:

    Pening jugak nak cari maklumat tajuk ni….. mintak bantuan…..

  4. zul4960 says:

    Saya ZULKIPLI BIN HAJI ISMAIL nak bagi tahu bahawa WordPress saya tidak ada dalam senarai Dr. Di sini saya bagi alamatnya:
    http://mehkenalit.wordpress.com/ . sekian harap maklum…

  5. Cikgu says:

    ok zul kejap lagi saya masukkan🙂 tq

  6. Cikgu says:

    Zul,

    So far ini markah Zul kerana saya tak jumpa assignment CF tu diletakkan dimana. Sila postkan dalam posting PPBK. Saya hanya nampak 1 posting dan posting tersebut hanya mengatakan 6663 Prof Madya Dr. Norazah Nordin. Esok saya hantar markah.

    contoh pemarkahan dalam posting minggu ke 12. Zul dah dapat full mark dalam almost semua kriteria kecuali assignment CF. Ada masalah atau saya yg cari tak jumpa Zul?

    • zulkipli bin hji ismail says:

      Collaborative Filtering for Teaching in a Learning 3.0 Environment

      30
      APR
      Rate This

      Assalamulaikum Dr…Rosseni

      Apa yang saya faham tentang Collaborative Filtering for Teaching in a Learning 3.0 Environment adalah Pendidikan..harus disebalik untuk menyelesaikan diri pelajar, bukan pelajar untuk sistem.Ini dapat dijelaskan seperti : Dataweb,sematic web – mencantumkan anatara oerasi dan membaca kandungan dengan menggunakan agen perisian, Kerjasama dan kerjasama penapisan – facebook, youtube,flickr, kesinambungan dimana-mana-PDA’s, permainan, Wii, Persekitaran 3D – second life, bahkan ada konsortium Web3D dan akhir sekali rangkaian komputer- perisian sebagai sebuah perkhidmatan.

      Umumnya bentuk pembelajaran seperti ini boleh dikelaskan sebagai:

      Behaviourism – maklumbalas dan peneguhan

      Konstruktivism- banyak perantaraan, simulasi dan berdasarkan persekitaran

      Pembelajaran tidak formal atau berada dalam keadaan tertentu-menggunakan pembelajaran dalam keadaan sedar ( dalam lapangan )

      Pembelajaran kolobarasi-merekod dan berkongsi serta -merta.

      Corak pmbelajaran:

      Teknologi sosial – blog, perkongsian, rangkaian dalam kumpulan, Perkakas kolaborasi – wikipedia, google, tangging, Peranti yang dapat digunakan di mana-mana-PDA’s,Wii,iPods dan lain-lain, Simulasi, pengambaran dan persekitaran permainan-Wii untuk simulasi, permainan pembelajaran dan akses – alat pencaraian, pengabungan dekstop.

      Bagi mengguna dan melaksanakannya:

      1) menggunakan alat-alat yang dapat membantu dalam merancang bahan-bahan belajar dengan berhati-hati ,2) Multimedia dan kandungan pembelajaran inovatif hamper satu keperluan bukan merupakan bahan mewah,3)Tidak perlu menggunakan semua alat, tetapi mengambil yang popular iaitu biasa dan dapat digunakan dengan banyak,4) sedari bahawa saat belajar tidak lagi dibatasi, penyelidikan pengetahuan dihubungkait menjadi gaya hidup kita, 5) Akses sangat penting membuatnya sedia untuk digunakan 6) membuatnya tersedia dalam pelbagai format dan membolehkan pelajar untuk mencipta persekitaran yang paling tepat dan kondusif.

      https://rosseni.wordpress.com/

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s