Daftar (Register) Blog di WordPress

  1. Masukkan (Key in) URL wordpress:  <http://wordpress.com/>
  2. Klik pada (Click at) <start a blog in seconds>
  3. Isi borang daftar seperti mendaftar emel (Fill in the registration form the same way you did to get an email account).
  4. Login dan klik pada dashboard untuk siri eKuliah 2. (Login and click the dashboard to start eLecture 2)

   start-wp.jpg

 

This entry was posted in Curriculum. Bookmark the permalink.

19 Responses to Daftar (Register) Blog di WordPress

  1. justnaim says:

    salam cikgu,
    saya naim,kenapa blog saya tak dapat di cari dalam engine google..

    http://justnaim.wordpress.com

  2. UmmI says:

    saya cari dapat je Naim…:D

  3. Assalamualaikum,
    Terima kasih kerana sudi mengajar kami semua dalam kelas 1nita 3-5/12/2010. Bila balik rumah anak tanya macamana mak, mulalah kelam kabut. Nak kena belajar lagi. Jumpa lagi.

  4. Cikgu says:

    Sama2 Kak Faridah Putrajaya ni kan? Apa2 masalah boleh tanya saya disini ya! Saya cuba jawab secepatnya. Boleh juga masuk dalam link Nota WordPress. Mgkn ada soalan yang telah berjawab.🙂

  5. sitizuraida says:

    dah register..
    sorry Dr. lama menyepi.. anak tak sihat.. Alhamdulillah sekarang dah ok
    dah daftar :
    http://sitizuraida.wordpress.com/

  6. Cikgu says:

    Belajar ni mmg banyak cabaran semuanya bakal mematangkan kita. Ada student saya tu masa mula belajar terus dapat twins lepas 2 tahun dapat sorang lagi. Yang dah sedia ada 3 orang menjadikan jumlah anak2 semasa pengajiannya 6 orang. Kadang lepas sorang baik demam ,jatuh luka sorang lagi, lepas tu sorang baik sorang pula demam. Cekalkan hati kuatkan semangat insyaAllah dengan bantuan sokongan keluarga kita mampu mencapai matlamat. Ujian pasti akan datang lagi dan anggaplah segala ujian itu rahmat. Nanti Siti buat jadual rancangan pengajian bulan demi bulan dengan milestone setiap bulan apa yang ingin dicapai. Saya masukkan berikut ini link ttg kerangka teori/konsep/kajian. Mungkin siti boleh cari yg lebih baik penerangannya dari yang ini. Banyak sangat maklumat di Internet.
    https://docs.google.com/viewer?url=http://blog.unm.ac.id/agussyam/files/2010/02/Handout-4-Bab-2-Kerangka-Teori.ppt

  7. sitizuraida says:

    terima kasih Dr.
    sekarang buat kerja pun sambil riba dia..
    malam dia suka berjaga,🙂
    kerja saya slow sikit, InsyaAllah berjalan..

  8. Cikgu says:

    Siti 6 atau 7hb ni bentang kerangka konsep ya. Kalau tidak meh saya bagi cadangan buat kajian pembelajaran bermakna terhadap pelajar2 yg guna ICT tu! Instrumen dah ada nak murnikan saja lagi.

  9. waniey says:

    salam dr..salam dr,
    tuk subjek GGGE6273-Pembangunan Sumber Manusia Dalam Tek.Maklumat, saya tidak dapat daftar menggunakan smpweb…kerana brcanggah dengan subjek Kaedah Penyelidikan II pada pukul 3.00 ptg….Tetapi, dr bagitau sy, sbjek GGGE6273 adala h pdhari Sabtu pukul 9.00 pg…Jadi mcm mana dr..sy perlu dftar secara manual ke??

    • Cikgu says:

      menurut cik aida begitulh…maklumat lanjut tanya pada cik aidah then buat add drop isnin ini. penambahan kursus boleh buat isnin kerana jumaat cuti.

  10. sitizuraida says:

    Dr, 6/7 memang saya tak sempat nak bentang kerangka tu..
    ada baca phd Dr, masih dalam proses nak faham..
    terus terang saya katakan, terkapai-kapai.. lagi😦
    saya terima cadangan Dr untuk “kajian pembelajaran bermakna”

  11. Shope Easy says:

    salam dr, sy peserta wanita 5 dis 2010. sy ingin bertanya sy dah upload gambar ke dalam laman web sy, tapi bila sy buka blik web site, gambar tu jd tak teratur. kejap ke bawah, kejap ke atas. harap dr dapat membantu. http://shopeeasy.wordpress.com

  12. nisanapi says:

    Salam. Cikgu, saya dah sign up wordpress. Hopefully say dapat gunakan flatform ni sebaik mungkin.🙂

    http://nisanapi.wordpress.com/

  13. Cikgu says:

    good work nisa. looking forward to read your reflection

  14. nisanapi says:

    Thank you. Dalam progress lagi nak explore cara nak masuk kan video. Can you help me?

  15. harith says:

    Salam.Cikgu. Saya pun dah daftar dalam platform WordPress. Cuma banyak lagi yang saya tidak faham dan belum biasa dengan bagaimana nk mengendalikannya. Salah satunya seperti bagaimana saya mahu “follow up” wordpress Cikgu ini?🙂

  16. Pingback: GE2153 Reflection Week 4 « Another Miela Tahril

Leave a Reply

